غنی سازی اوقات فراغت با اجرای برنامه های متنوع در ایام کرونایی 

غنی سازی اوقات فراغت با اجرای برنامه های متنوع در ایام کرونایی 

تاریخ انتشار : ۵ خرداد ۱۴۰۰
میثم زارع گفت: غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در ایام کرونایی از اولویت برنامه های کانون است بنابراین با توجه به شرایط موجود تصمیم گرفتیم یکسری برنامه های فرهنگی، قرآنی و هنری را برگزار کنیم.

«میثم زارع» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در ایام کرونایی را از اولویت برنامه های کانون برشمرد و گفت: با توجه به شرایط موجود تصمیم گرفتیم برای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان یکسری برنامه های فرهنگی، قرآنی و هنری را برگزار کنیم.


مدیر کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم ریگ سلمی شهرستان قلعه گنج بیان کرد: یکی از برنامه های فرهنگی کانون تداوم بخشیدن به طرح شنبه های کتاب است که در همین راستا شنبه هر هفته یک کتاب به آنها معرفی می شود تا علاوه بر استفاده بهینه از اوقات فراغت با مطالعه این کتاب ها سطح معلومات و آگاهی آنها افزایش یابد.


وی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه های فرهنگی کانون با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برگزاری مسابقات کتابخوانی است که تاکنون چندین مسابقه برگزار شده است.


زارع ابراز کرد: از آنجایی که در آستانه فصل تابستان و اوقات فراغت جوانان و نوجوانان قرار داریم بنابراین یکی از اولویت های ما برگزاری دوره های آموزش قرآن کریم است که شامل آموزش روخوانی، روانخوانی و حفظ قرآن کریم می باشند.


مدیر کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم ریگ سلمی شهرستان قلعه گنج ادامه داد: این دوره ها با هدف آشنایی نوجوانان و جوانان با روش های صحیح قرائت قرآن کریم و ترویج معارف قرآنی همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار می شوند.


وی اظهار کرد: البته طرح تلاوت نور نیز در حال برگزاری است و بر همین اساس هر شب پس از اقامه نماز مغرب و عشاء یک صفحه از قرآن کریم توسط امام جماعت مسجد برای نمازگزاران قرائت می شود.


زارع اضافه کرد: در حوزه فعالیت های ورزشی نیز با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان در نظر داریم با حضور نوجوانان مسجدی یک تیم فوتبال تشکیل دهیم.


مدیر کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم ریگ سلمی شهرستان قلعه گنج عنوان کرد: در حوزه فعالیت های هنری نیز قصد داریم برای غنی سازی اوقات فراغت بانوان علاوه بر تداوم دوره آموزش هنر دستی خوس بافی، دوره آموزش خیاطی را نیز برگزار کنیم.


وی بیان کرد: این دوره آموزشی زیر نظر مربی مجرب برگزار شده و بانوان علاقمند روستا می توانند برای شرکت در دوره آموزش خیاطی ثبت نام کنند.


زارع یادآور شد: با برگزاری اولین دوره آموزش هنر دستی خوس بافی خوشبختانه تعدادی از بانوان جوان روستا با کسب مهارت های لازم در این خصوص اکنون موفق به راه اندازی کسب و کار خانگی شده و از این طریق درآمد زایی می کنند.


مدیر کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم ریگ سلمی شهرستان قلعه گنج با اشاره به تدارم طرح ملی سه شنبه های تکریم، افزود: این طرح همچنان سه شنبه هر هفته در حال برگزاری است و تاکنون در راستای اجرای این طرح از فعالان قرآنی، کادر درمان و فعالان مسجدی تجلیل شده است.

 

وی در خاتمه تاکید کرد: با توجه به شرایط فعلی یکی از برنامه های کانون با محوریت امام جماعت مسجد دعوت از مردم روستا برای مشارکت در انتخابات است.

پایان پیام/ 586